Julesweater historien

 Det hele startede for sjov

Tilbage i 2016 startede / overtog vi et lille varelager af julesweatre fra England.

Dengang kunne du ikke rigtigt finde julesweatre i Danmark. Virksomheden blev grundlagt af fire venner – men i dag er det Jesper & Christoffer, der driver virksomhed. Makkerparret har været uadskillelige venner siden, de to nordjyske drenge mødtes på Handelsskolen i Hobro.

Her startede webshoppen + at drengene begyndte at besøge lokaler julemarkeder, og sælge ved stande her. Her fik de en masse erfaring & feedback på designs, og hvad folk tænkte om produktet.

Herefter tog det fart.
De lancerede / udviklede en ny webshop, og udvidede deres deltagelse på julemarkeder – og i 2018 åbnede virksomheden sin første koncept butik i hjertet af Aarhus. Butikken var en kæmpe succes, og samtidig udvidede de deres forhandlernetværk og produktion for virksomheder samt medarbejdergaver.

2018 blev også året, hvor de første erfaringer med udlandet blev godt. Dog med knapt så gode resultater, da alt fokus stadig var på det danske marked.

I 2018 - 30.000 trøjer bestilt.

Efter afslutningen på året – gik det hurtigt med at videreudvikle konceptet. Hjemmesiden blev optimeret, og der blev åbnet webshops i Italien, Norge, Sverige & Spanien. Herudover åbnede der to julesweater butikker i henholdsvis Odense & København.
Udover at få en masse medieomtale, var TV2 også ude at foretage et interview om butikken.
I 2019 - bestilte virksomheden i alt 60.000 sweatre.

Året blev 2020 – og verden havde ændret sig markant, da Covid var begyndt at ramme produktionslandende (Kina) – og komme til Europa.

Der skete en ejermæssig forandring, da to af medejere trådte ud af virksomheden.
Virksomheden begyndte at gå en økologisk retning, og fokusere på at bytte kunststof ud med 100% økologisk bomuld.

Corona ramte – og verden blev yderst uforanderlig.
Men virksomheden forsatte sin vækst, og gik mere all-in på de andre nordiske lande samt Italien.

I 2020 - Bestilte virksomheden 120.000 sweatre.
Året blev 2021 – og corona havde sat gang i forbruget – og virksomheden voksede kraftigt – både gennem sine forhandlere, virksomhedskunder samt privatelabel.

Bæredygtighed blev sat i fokus – og virksomheden opnåede det svære ”GOTS” certifikat, der betyder, at de kan spore hele deres værdikæde, og stå inde for alle CSR- samt højest mulige bæredygtighedsstandarder.
Budgettet blev sat på prøve, da vækst var i fokus.

Alt tegnede godt, men desværre satte fragtproblemer ind både på indtjening samt søvnløse nætter, da CoVid pandemien, havde satte sine tydelige spor i transportbranchen.

Omsætning blev næsten tredoblet, og kom over 30.000.000. Vækst blev især hentet fra Norge & Tyskland, samt Sverige og Italien, hvor virksomheden allerede var etableret.

I 2021 - Bestilte virksomheden over 300.000 julebeklædningsgenstand.
Kalenderåret siger 2022 – og året byder stadig på vækst.

Der er kun et mål, og det er at blive Europas største juletøjsbrand. Det er i alle afspekter fra forhandlernetværk, webshops og lande vi er repræsenteret i.
Ambitionerne er høje – og virksomheden er gået fra 2 fuldtidsansatte til at være 6 fultidsansatte samt 20 sæsonmedarbejdere.
Vi er i 2022 fokuseret på vores Skandinaviske markeder, samt Italien, Frankrig, Holland og Spanien.


Hvad er jeres mission?
Vi vil være de største i Europa!

For vi mener oprigtigt, at vi er dem, der laver markedets bedste produkt. Både i form af know how, fitting, materialer – og ikke mindst, at vi fokusere på økologi og miljø, og samtidig ligger i samme prisklasse, som de ikke økologisk eller klimabevidste alternativer.

Vi elsker at have tilfredse kunder. Det lyder som jordens største kliché, men når dagen er omme, er vi intet uden at folk har en god oplevelse.
Vores formål er herfor at lave julesweatre og julepyjamas i de bedste kvaliteter, i de bedste materialer såsom bomuld i stedet for udelukkende akryl, så man kun bliver overrasket over sit køb.
Vi stræber herfor efter at skabe juleglæde og give alle en magisk jul.
Julen er en magisk tid, og hvis vi kan gøre den 10% bedre – så er vores job gjort.


Kerneværdier

✅ Produkter til at gøre julen 30% sjovere

✅ God kvalitet & gode pasformer

✅ Vi lever af tilfredse kunder

✅ Vi skal være så bæredygtige som muligt. 

Hvad vi har opnået

✅ Solgt over 1.000.000 julesweatre

✅ Omsat for over 60.000.000

✅ Kendt fra film, artikler, tv og radio.

✅ Er blevet forhandlet i mere end 300 butikker

✅ Solgt i mere end 30 lande

FAQ